Preguntes freqüents

Respostes ràpides a les preguntes més habituals

COMPRAR LOTERIA DE CATALUNYA

On puc adquirir Loteria de Catalunya?

Podeu comprar tots els productes de Loteria de Catalunya a qualsevol establiment autoritzat. Podeu consultar el punt de venda més proper en el nostre web, a l’apartat “Punts de Venda” (https://www.loteriadecatalunya.cat/punts-de-venda/).

També podeu comprar per internet els productes disponibles de Loteria de Catalunya en versió on-line, des del nostre web: https://www.loteriadecatalunya.cat/jocs

Què s’ha de fer per comprar per Internet?

Heu d’accedir al web www.loteriadecatalunya.cat i crear un compte d’usuari mitjançant el botó situat a la part superior dreta de la pàgina: “Registrar”.

Se us desplegarà un formulari i haureu de facilitar diverses dades personals. Entre aquestes dades, el vostre compte bancari, el qual queda registrat únicament per poder fer el pagament del premis superiors a 600€ o quan transferiu diners del vostre moneder al compte. No es farà cap cobrament al compte. També haureu de crear-vos un nom d’usuari i una contrasenya.  

ATENCIÓ A L’USUARI WEB

Puc iniciar la sessió identificant-me amb el meu correu electrònic?

No. En el procés d’incripció com a nou jugador es distingeixen les dades d’autenticació (on es defineix el nom d’usuari) i la Informació de contacte (on es registra el correu electrònic).

Així doncs, quan vulgueu iniciar la sessió, haureu d’introduir el vostre nom d’usuari i no el vostre correu electrònic.

En el cas que no recordeu el vostre nom d’usuari, podeu escriure un correu electrònic a info@loto.cat o trucar al telèfon 93 707 60 01.

Com puc recuperar o canviar la contrasenya del meu compte?

Si heu oblidat la contrasenya, podreu restaurar-la des de la finestra d’ “Iniciar Sessió: Has oblidat la teva contrasenya? Reiniciar”. Se us enviarà un correu electrònic amb les instruccions corresponents.

Per canviar la vostra contrasenya podeu fer-ho des de l’àrea d’usuari, l’apartat “El meu compte”, a l’enllaç que apareix a “Autenticació: Canvia la teva contrasenya”.

Si heu oblidat l’usuari i també la contrasenya, podeu escriure un correu electrònic a info@loto.cat o trucar al telèfon 93 707 60 01.

Per què haig de carregar el moneder abans de fer una compra si he informat del meu compte bancari?

Per poder comprar un bitllet on-line, prèviament heu de tenir saldo en el moneder.

En el cas que hagueu intentat fer una compra per un import superior al que disposeu en el moneder, aquesta transacció no quedarà realitzada. Haureu d’omplir el moneder amb l’import desitjat. Recordeu que, per motius de seguretat, haureu d’esperar mitja hora com a mínim per tornar-ho a intentar. Loteria de Catalunya no guarda cap informació referent a les dades de la vostra targeta bancària.

El vostre compte bancari queda registrat només per poder fer el pagament dels premis superiors a 600 € o quan retireu diners del vostre moneder. No es farà cap cobrament al compte.

Com puc saber quins bitllets he comprat?

Per consultar l’històric dels vostres bitllets, haureu d’accedir des de l’àrea d’usuari a  l’apartat “Bitllets adquirits”.

Igualment, en el moment de fer una compra on-line rebreu un correu electrònic amb la confirmació de la gestió realitzada.

Com puc saber quines transaccions he fet amb el moneder?

Per consultar l’històric de les vostres transaccions realitzades amb el moneder, haureu d’accedir des de l’àrea d’usuari a l’apartat “El meu moneder”.

He retirat diners del moneder, però no he rebut la transferència

En el cas que vulgueu retirar diners del moneder i passar-los al vostre compte bancari, recordeu que la transacció bancària no és immediata. El temps pot variar segons l’entitat bancària de cada usuari.

El vostre compte bancari queda registrat només per poder fer el pagament dels premis superiors a 600 € o quan retireu diners del vostre moneder. No es farà cap cobrament al compte.

Si detecto una incidència en el procés de compra, què he de fer?

Si no rebeu la confirmació de compra, us falla el sistema durant la compra o detecteu un error econòmic en el vostre moneder, podeu escriure un correu electrònic a info@loto.cat o trucar al telèfon 93 707 60 01.  

Com puc donar de baixa el meu compte del web de Loteria de Catalunya?

Envieu un correu electrònic a info@loto.cat i comuniqueu que voleu donar-vos de baixa.

CONSULTES GENERALS

Els menors d’edat poden jugar a les loteries de la Generalitat?

No. L’article 9 de la Llei 15/1984, de 20 de març, estableix la prohibició de la pràctica de jocs dels menors d’edat, entre altres col·lectius.

Quins altres col·lectius no poden jugar a les loteries de la Generalitat?

Tothom qui presenti símptomes d’embriaguesa o d’alienació mental té prohibida la pràctica de jocs, l’ús de màquines recreatives amb premi i atzar, i la participació en apostes.

Puc obrir un establiment dedicat a la venda de Loteria de Catalunya en exclusiva?

Loteria de Catalunya no disposa de punts de venda exclusius. La venda de les loteries de la Generalitat està considerada com una activitat complementària i s’ha de realitzar en establiments comercials que ja tinguin una activitat principal. No obstant això, es pot estudiar la viabilitat de comercialitzar Loteria de Catalunya en punts de venda exclusius.

Es pot jugar a les loteries de la Generalitat des de fora de Catalunya?

Podeu comprar per Internet els productes disponibles de Loteria de Catalunya en versió on-line des del nostre web https://www.loteriadecatalunya.cat/jocs, sempre que el compte bancari que hàgiu comunicat en el procés de registre, correspongui a una entitat bancària ubicada dins el territori català.

On es destinen els beneficis de Loteria de Catalunya?

El 100 % dels beneficis de Loteria de Catalunya van destinats al Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya. L’objectiu és desenvolupar accions i programes socials per als col·lectius més desfavorits de la societat catalana. Més informació a https://www.loteriadecatalunya.cat/programes-socials

Es pot assistir als sortejos en directe?

Sí. Podeu assistir com a públic als sortejos del Trio, el Super 10 i la Lotto 6/49. Si ho desitgeu, podeu posar-vos en contacte amb Loteria de Catalunya mitjançant el telèfon 93 554 74 40.

COBRAMENT DE PREMIS

Cobrament de premi d’un bitllet físic

Si el premi correspon a La Grossa, Loto Ràpid, Lotto 6/49, Trio, Super 10 o Loto Express:

  • Els premis fins a 120 € es paguen en qualsevol establiment autoritzat a vendre aquesta loteria. Aquests establiments, de forma opcional, poden pagar premis fins a 1.000 €.
  • Els premis superiors a 120 €, i fins a 150.000 €, es paguen a CaixaBank o a l'Oficina d'Atenció, Informació i Pagament de Premis (Gran Via de les Corts Catalanes, 639 - 08010 Barcelona).
  • Els premis es poden cobrar sempre a l'Oficina d'Atenció, Informació i Pagament de Premis (Gran Via de les Corts Catalanes, 639 - 08010 Barcelona).
  • Caducitat: els premis caduquen al cap de 90 dies de la data del sorteig corresponent. En el cas de la Loto Ràpid, caduquen al cap de 90 dies després de la publicació en el DOGC de la fi de distribució de la sèrie en qüestió.

Si el premi correspon al Toc o al SuperToc:

  • El premi del Toc es fa efectiu a cada sala.
  • El premi del SuperToc es fa efectiu a la sala, sempre que l'import no superi els 1.500 €. En cas que el premi sigui superior a aquesta quantitat, la sala podrà efectuar-ne un pagament parcial i lliurar un bitllet d'intercanvi que certifica l'import pendent.
  • Els bitllets d'intercanvi d'un import pendent de fins a 30.000 € es paguen a l'Oficina d'Atenció, Informació i Pagament de Premis (Gran Via de les Corts Catalanes, 639 - 08010 Barcelona), o bé a CaixaBank.
  • Els bitllets d'intercanvi d'un import superior a 30.000 € només es fan efectius a l'Oficina d'Atenció, Informació i Pagament de Premis (Gran Via de les Corts Catalanes, 639 - 08010 Barcelona).

Cobrament de premi d’un bitllet on-line

  • Els premis de fins a 600 € es paguen directament al vostre moneder. En el cas que vulgueu traspassar diners del moneder al vostre compte bancari, recordeu que la transacció bancària no és immediata. El temps pot variar segons l’entitat bancària de cada usuari.
  • Els premis superiors a 600 € s’abonaran en el vostre compte bancari. Recordeu que la transacció bancària no és immediata. El temps pot variar segons l’entitat bancària de cada usuari.
  • Els premis superiors a 10.000 € s’abonaran en el vostre compte bancari, després de l’aplicació del gravamen del 20% de l’IRPF. Recordeu que la transacció bancària no és immediata. El temps pot variar segons l’entitat bancària de cada usuari.

El premis de Loteria de Catalunya estan subjectes a l’impost de l’IRPF?

Sí, se’ls aplica un gravamen del 20%. Estan exempts d’aquest gravamen els premis amb un import íntegre, igual o inferior a 10.000 €.